CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Sunday, January 29, 2012

Hanya Bicara Hari Minggu

Lebih kurang jam 4 pagi saya terjaga dari tidur untuk mengqada' hajat. Alang-alang dah terjaga seawal ini rugi sekiranya tidak melakukan tahajjud...fuhh rasa damai di jiwa...Alhamdulillah!


Satu persatu muka anak diperhati..kemudian muka suami. Bancuh susu dan tukar pampers anak. Memerhati anak menyusu risau tersedak dalam tidurnya.Selesai.


Selepas itu mata tidak mahu lelap lagi, sementara menunggu subuh...kaki terus menapak ke bilik sebelah, teringat buku latihan pelajar tingkatan 3KB yang belum sempat disemak. Tangan terus mengambil pen merah dan mula menanda buku.


Berjaya juga akhirnya menanda buku pelajar sehingga subuh. Lepas solat subuh, on laptop dan mula menyambung kerja yang terbengkalai iaitu mengedit nota dan latih tubi untuk pelajar. Sedar tak sedar jam sudahpun menunjukkan pukul 9 lebih. Suara anak-anak juga sudah kedengaran.


Menapak ke dapur untuk masak. Lepas masak terus hidang dan makan bersama seisi keluarga..kemudian kemas-kemas dapur. Penat aihh.


Satu hari ini, masa saya dipenuhi dengan mengemas, meng'iron' dan menyusun baju-baju yang 4 bakul di dalam almari. Lebih kurang jam 4 baru selesai.

0 comments: